Jaanam van basisschool Het Kristal winnaar jaarlijkse Rijswijkse kleurplatenwedstrijd

Jaanam van basisschool Het Kristal winnaar jaarlijkse Rijswijkse kleurplatenwedstrijd

Wethouder Sandra van de Waart met de winnaar Jaanam uit groep 3 van Het Kristal

Voor de jaarlijkse verkeerscampagne Wij Gaan Weer Naar School organiseerde de gemeente Rijswijk dit jaar opnieuw een kleurplatenwedstrijd. Met de herkenbare stijl van Nijntje wordt bij de campagne aandacht gevraagd voor de veiligheid van schoolgaande kinderen in het verkeer aan het begin van het nieuwe schooljaar.

Dit jaar deden 245 leerlingen van vier Rijswijkse basisscholen mee van de groepen 1 t/m 4. Naast de wedstrijd verspreidde de gemeente ook informatiepakketten en spellen met tips en weetjes over verkeersveiligheid onder de scholen, ouders en leerlingen. Daarnaast hingen er rondom scholen
verschillende banners en posters om de boodschap extra zichtbaar te maken.

Wethouder Sandra van de Waart vertelt over het nut van goed op elkaar letten in het verkeer

Fietsbel en boekje
De hoofdprijs ging dit jaar naar Jaanam uit groep 3 van de Protestants-Christelijke basisschool Het Kristal in Steenvoorde-Zuid. Wethouder Mobiliteit Sandra van de Waart koos haar tekening als winnaar. Vorig jaar ging de prijs nog naar Tessa van de Freinetschool. Jaanam kreeg als prijs een Nijntje-fietsbel en het boekje ‘Nijntje gaat fietsen’.

Groen in de straat
Wethouder Sandra van de Waart complimenteerde alle deelnemers: “Het was prachtig om te zien hoe creatief de kinderen hun kleurplaten hebben gemaakt. En hoe zorgvuldig velen ook al binnen de lijntjes konden kleuren. Deze wedstrijd laat zien dat verkeersveiligheid ook op een speelse manier onder de aandacht gebracht kan worden. De kleurplaat van Jaanam sprong eruit omdat deze tekening heerlijk kleurrijk was, in het bijzonder de groene straten maakte mij een extra vrolijk. Willen we niet allemaal meer groen in Rijswijk?”



Deze artikelen heeft u misschien gemist