Trams gaan vaker door Rijswijk rijden

Trams gaan vaker door Rijswijk rijden

wethouder (mobiliteit) Sandra van de Waart bij een halte van tram 17 in Rijswijk.

Tram 1, 15 en 17 rijden vanaf maandag 17 november vaker door Rijswijk. Met ingang van de nieuwe dienstregeling van HTM wordt de frequentie verhoogd van alle tramlijnen die door Rijswijk lopen. De aanpassingen moeten reizigers meer ruimte en minder wachttijd bieden.

Op werkdagen gaat tram 17 vaker rijden. De avondfrequentie stijgt van drie keer per uur naar vier keer per uur. In de ochtend- en avondspits gaat de tram van vijf naar zes ritten per uur.

Ook in het weekend verandert er veel. Op zaterdag:
• Tram 1 rijdt tussen 11.00 en 15.00 uur zeven keer per uur in plaats van zes keer per uur.
• Tram 15 gaat tussen 11.00 en 19.00 uur naar zes keer per uur, waar dat nu vier of vijf ritten zijn.
• Tram 17 verhoogt op zaterdagavond de frequentie van drie keer per uur naar vier keer per uur.

Elektrische bussen
Daarnaast voert HTM vanaf 22 november een structurele verandering door op buslijn 23. De extra lange elektrische bussen, die al deels reden, worden vanaf die datum de standaard. Door de hogere capaciteit vervallen de extra ritten in de ochtend- en middagspits. De nieuwe voertuigen zijn ruimer, stiller en schoner. HTM levert hiermee als eerste stadsvervoerder volledig emissieloos openbaar vervoer.

Wethouder Sandra van de Waart noemt de verbeteringen een belangrijke stap voor de bereikbaarheid van de regio. “Ik ben blij dat HTM de frequentie verhoogt van de tramlijnen die door Rijswijk lopen en dat ze investeren in elektrische bussen. Dit is nodig voor een groeiend Rijswijk en een groeiende regio. Meer woningen vraagt om meer en duurzaam openbaar vervoer”, aldus de wethouder.

Deze artikelen heeft u misschien gemist