Flinke schade na inbraak bij voetbalclub Vredenburch

Flinke schade na inbraak bij voetbalclub Vredenburch

Bij voetbalclub Vredenburch is in de nacht van woensdag op donderdag ingebroken. De inbraak heeft geleid tot flinke schade aan het clubgebouw. Meerdere deuren raakten zwaar beschadigd.

Volgens het bestuur is er gelukkig weinig buitgemaakt. Dat komt mede doordat het alarmsysteem tijdens de inbraak afging en er nauwelijks waardevolle spullen aanwezig waren. Wel werd geprobeerd bekabeling los te trekken. De kassasystemen zijn echter intact gebleven.

De politie kwam na de melding ter plaatse en heeft uitgebreid sporenonderzoek verricht. Het onderzoek naar de dader of daders loopt nog. Ook de gemeente is inmiddels op de hoogte gebracht. Zij zal de schade aan het gebouw beoordelen en bekijken welke herstelwerkzaamheden noodzakelijk zijn.

Daarnaast onderzoekt het bestuur de mogelijkheid om extra beveiligingscamera’s te plaatsen om de veiligheid rondom het clubgebouw verder te verbeteren.

Deze artikelen heeft u misschien gemist