Trainer Wils van RHC : “Degradatie anticlimax”
foto: Robert Mende
De laatste wedstrijd van het seizoen betekende direct het einde van een tijdperk voor HC Rijswijk Heren 1. Door de 2-1 nederlaag tegen Athena degradeerde de ploeg uit de Overgangsklasse en nam hoofdcoach Dirk Wils na drie jaar afscheid van het mannenteam. Een pijnlijk slot, zo gaf de trainer na afloop zelf toe: “Een anticlimax.”
Dirk Wils neemt afscheid van het mannenteam van HC Rijswijk Heren 1 met gemengde gevoelens. De coach zag zijn ploeg zondag degraderen uit de Overgangsklasse na een 2-1 nederlaag tegen Athena. Na afloop sprak hij van “een anticlimax”. Volgens Wils heeft zijn team zich dit seizoen echter kranig geweerd. “Uiteindelijk denk ik dat we de afgelopen weken veel ‘net-niet’ wedstrijden hebben gespeeld”, aldus de vertrekkende trainer.
De coach wees daarbij op meerdere wedstrijden waarin Rijswijk in de slotfase alsnog punten verspeelde. “Tegen Leonidas, G.C.H.C en HGC gaven we in het laatste kwart een voorsprong uit handen. Doodzonde, maar na 22 wedstrijden sta je wel waar je dan hoort te staan.” Toch vond Wils dat zijn ploeg zich goed heeft ontwikkeld. “We hebben een goed seizoen gedraaid als promovendus, met name de tweede seizoenshelft, maar het was net niet genoeg.”
Ondanks de degradatie kijkt Wils met trots terug op zijn periode bij de club uit Rijswijk. Onder zijn leiding beleefde het mannenteam enkele succesvolle jaren, met onder meer bekerwinst en promotie naar de Overgangsklasse. “Ik had graag, na drie jaar, anders afscheid genomen en de jongens de plek in de Overgangsklasse voor volgend seizoen gegund”, zei hij daarover.
Toch overheerst bij de scheidende coach vooral waardering voor wat er in korte tijd is bereikt. “Ik kijk vooral terug op de successen van de afgelopen jaren, de bekerwinst, promotie, spelen in de Overgangsklasse met Rijswijk, wie had dat drie jaar geleden gedacht”, besloot Wils. Daarmee sluit hij een periode af waarin hij een belangrijke rol speelde in de opmars van HC Rijswijk.
Bron: Peter Petit
