Eerste gestuurde boring Rijswijk-Leiden voltooid: Beatrixlaan Rijswijk

Eerste gestuurde boring Rijswijk-Leiden voltooid: Beatrixlaan Rijswijk

Afgelopen weken was Hanab (in opdracht van Warmtelinq) druk met de boring onder de Prinses Beatrixlaan in Rijswijk door. Op 12 mei is de retourleiding ingetrokken, op 21 mei volgde de aanvoerleiding. Een mooie mijlpaal waar men trots op is — en men kijkt uit naar de volgende stappen.

Vanwege de beperkte hoeveelheid ruimte en de korte afstand (ca 165 meter) vond hier een boogboring plaats. Tijdens het intrekken tillen de kranen telkens drie aan elkaar gelaste leidingdelen omhoog, zoals op de foto te zien is. Deze driedelige leiding wordt vervolgens via een kabel door het boorgat getrokken. Zodra deze bijna volledig in het boorgat is verdwenen, hangen we de volgende drie delen in de lucht. Die lassen we aan elkaar, laten we afkoelen en daarna kan het intrekken verdergaan. Dit proces herhalen we totdat de volledige leiding in het boorgat ligt.

Deze artikelen heeft u misschien gemist