Tijdelijk niet barbecueën op barbequeveld Wilhelminapark

Tijdelijk niet barbecueën op barbequeveld Wilhelminapark

De gemeente Rijswijk meldt dat er vanaf zondag 31 mei tijdelijk niet gebarbecued mag worden op het barbecueveld in het Wilhelminapark. Barbecueën is hier verboden door de droogte en warme temperaturen. Hierdoor is de kans op brand te groot. Ook het stoken van vuur in bijvoorbeeld een kampvuur of vuurkorf mag niet. Doe je dit toch, dan kun je een boete krijgen van 340 euro.

Het barbecueveld in het Wilhelminapark is normaal gesproken, naast jouw eigen tuin of terrein, de enige plek waar in Rijswijk gebarbecued mag worden. Op dit moment is niet bekend hoelang het verbod duurt. Zodra er weer gebarbecued mag worden, lees je dit op www.rijswijk.nl/barbecueveld. Hier lees je meer tips om op te letten met vuur in de Rijswijkse natuur.

Deze artikelen heeft u misschien gemist