Korfballers Refleks ten onder tegen kampioen VEO
Foto uit archief
De korfballers van Refleks verloren zaterdag met 12-19 van VEO uit Den Haag, dat zich daarmee tot kampioen kroonde van de Overgangsklasse.
VEO begon scherp aan het duel door al vroeg het initiatief te nemen. Hoewel de thuisploeg tussendoor wist te scoren, stond er na een kwartier al een 2-6 voorsprong voor de bezoekers op het bord.
Na rust leek Refleks nog even in de wedstrijd terug te komen. Halverwege dit tweede bedrijf was het verschil teruggebracht tot vier punten en gloorde er weer hoop voor het team van scheidend coach Mickael Buijs. Maar VEO hield haar hoofd koel. De kampioenskandidaat bleef hard werken, gaf de voorsprong niet meer uit handen en speelde wedstrijd gecontroleerd uit.
In de slotminuten kregen aan beide kanten nog enkele spelers een publiekswissel, waarna VEO het kampioenschap definitief kon vieren.
Het naar de 1e klasse gedegradeerde Refleks gaat volgend seizoen weer de strijd aan om een plek in de Overgangsklasse op het veld.
Tekst: Peter Petit
