Bewoners en gemeente samen op pad voor veilige stoepen in Steenvoorde Noord

Bewoners en gemeente samen op pad voor veilige stoepen in Steenvoorde Noord

Bewonersorganisatie Steenvoorde Noord, onderdeel van de Vereniging Buurtraad Steenvoorde, organiseert samen met Buurtpreventie Steenvoorde Noord een positieve en praktische actie in de wijk. Samen met bewoners uit de Ministerbuurt, de buurtpreventie en de gemeente lopen ze door de straten om scheve tegels en andere onveilige situaties te melden via de BuitenBeter-app.

Met deze gezamenlijke wandeling laten bewoners en de gemeente gezamenlijk zien hoe snel en goed meldingen door de gemeente worden opgepakt. Veel bewoners merken al dat meldingen over bijvoorbeeld losliggende of scheve stoeptegels snel worden opgelost. Toch weet nog niet iedereen hoe makkelijk het is om zelf een melding te doen. Met deze actie willen ze laten zien: melden helpt echt en de gemeente reageert vaak snel.


Tijdens de wandeling wijzen bewoners onveilige plekken aan. Deze worden meteen via de BuitenBeter-app gemeld. Doordat de gemeente meeloopt, kan er direct worden geschakeld met de mensen die de tegels weer recht leggen. Dat maakt de actie extra bijzonder: terwijl de wandeling nog bezig is, zijn de eerste tegels alweer goed gelegd.


Zelf iets melden?
Ziet u een scheve stoeptegel, losliggende putdeksel, zwerfafval of een andere situatie in de openbare ruimte? Maak dan eenvoudig een melding via de BuitenBeter-app, het liefst met een goede foto van de melding. Zo komt uw melding snel op de juiste plek terecht.

Wilt u ook een keer meedoen?
Bewoners die willen meelopen met de zwerfafvalbrigade en de tegelmelders zijn van harte welkom. Neem contact op met het bestuur van Bewonersorganisatie Steenvoorde Noord bestuur@steenvoordenoord.nl

Voor de Buurtpreventie Steenvoorde Noord kan contact worden opgenomen via marjolijn.mp50@gmail.com

Deze artikelen heeft u misschien gemist